E&Y: Muškarci su spremniji odreći se karijere zbog obitelji od žena

Američka konzalting tvrtka Ernst & Young (EY) je prošli tjedan objavila globalno istraživanje koje je pokazalo da trećina stalno zaposlenih radnika tijekom posljednjih pet godina sve teže usklađuje poslovni i privatni život

Čini li vam se da u zadnje vrijeme zbog posla i karijere imate sve manje vremena za obitelj? Da vaš privatni život pati zbog posla? Da radite previše, a ne vidite puno opcija za napredak? Ako je odgovor na ta pitanja da, niste jedini.

Američka konzalting tvrtka Ernst & Young (EY) je prošli tjedan objavila istraživanje koje je pokazalo da trećina stalno zaposlenih radnika tijekom posljednjih pet godina sve teže usklađuje poslovni i privatni život. Najviše su pogođeni mladi ljudi i roditelji te radnici u određenim državama.

Nova globalna anketa pokazala je da su glavni problemi za sklad privatnog i poslovnog života stagnirajuće plaće uz povećane troškove života, više radnih sati i više odgovornosti na poslu i kod kuće.

  • Diljem svijeta otprilike pola menadžera radi više od 40 sati tjedno, a četiri od deset ih kaže da im se u zadnjih pet godina povećao broj radnih sati. To pogotovo vrijedi za milenijalce (generaciju ljudi rođenih od 1982. do 2004. godine) i roditelje.
  • U SAD-u su muškarci skloniji promijeniti posao ili odbiti promaknuće kako bi imali više vremena za privatan život nego žene.
  • Roditelji će globalno prije napustiti radno mjesto zbog manjka mogućnosti za napredak od ljudi koji još nemaju djecu.

Internet anketa koja je uključivala gotovo 97 000 stalno zaposlenih radnika u tvrtkama raznih veličina u osam zemalja svijeta ispitivala je razna područja uključujući: ulazak mlađih generacija u menadžment, usklađivanje poslovnog i privatnog života s ekonomskim izazovima, fleksibilnost radnog mjesta globalno, što zaposlenici traže od posla te zašto ga napuštaju.

Anketa je provedena u SAD-u, Njemačkoj, Japanu, Kini, Meksiku, Brazilu, Indiji i Ujedinjenom Kraljevstvu i donijela je puno zanimljivih zaključaka, od kojih su ovih 5 najzanimljiviji:

1. Usklađivanje poslovnog i privatnog života postaje sve teže

Glavni razlog koji je navela trećina svih ispitanika je: “moja plaća nije znatno porasla, a životni troškovi jesu”, a skoro jednak broj ljudi je zaokruži još i: “moje odgovornosti na poslu su se povećale”. U 5 najpopularnijih odgovora bili su povećana odgovornost kod kuće, više radnih sati i briga za djecu.

  • Stalno zaposleni radnici u Njemačkoj i Japanu najčešće su isticali da postaje sve teže uskladiti poslovni i privatni život, ali i svaki četvrti Američki radnik tvrdi isto.
  • Naglašavajući tenziju između prioriteta mlađih generacija, otprilike pola članova milenijske generacije i generacije X (rođeni od 1965 do 1981. godine) navelo je kao glavni problem povećanje odgovornosti na radnom mjestu. Uz to ih je više od 40 posto dodalo i povećane odgovornosti kod kuće.
  • Zemlje u kojima je roditeljima najteže uskladiti privatni i poslovni život naspram ljudi koji nemaju djecu su Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo, Indija i SAD.

Globalno, mlađim generacijama raste broj radnih sati u zadnjih pet godina u vrijeme kada mnogi kreću u menadžment i zasnivaju obitelji( 47% milenijske generacije izjavilo je da im je porastao broj radnih sati, naspram generacije X kod koje je to navelo 38 % a kod baby boomera-28%)

  • Među menadžerima, stalno zaposleni roditelji (41%) doživjeli su porast radnih sati češće nego stalno zaposleni ljudi bez djece (37%)

2. Ljudi najčešće daju otkaz zbog: porasta minimalnih plaća, nedostatka mogućnosti za napredak i previše prekovremenog rada

Osim ova tri razloga, radnicima smeta i radno okružje u kojem se ne potiče timski rad, kao i kad im šef ne dozvoljava fleksibilan rad.

3. Što radnici diljem svijeta smatraju bitnim kod posla?

Osim plaćanja po zaslugama i beneficija, top pet stvari koje zaposlenici drže bitnima kod posla su:
“biti u mogućnosti fleksibilno raditi i u isto vrijeme biti na putu prema promaknuću” što je bilo izjednačeno na 74% sa “rad s kolegama, (uključujući i šefa) koji podržavaju i cijene moj trud da radim fleksibilno”. Ostale fleksibilnosti koje stalni zaposlenici traže su: mogućnost fleksibilnog rada neformalno po potrebi, plaćeni roditeljski dopust i što manje prekovremenih sati.

  • Milenijalci diljem svijeta više od drugih generacija naglašavaju kako je važno imati plaćeni roditeljski dopust i dobiti mogućnost rada od kuće jednom ili dvaput tjedno

4. Utjecaj novčane situacije na brak, posao, obrazovanja i planiranje obitelji

U posljednjih pet godina ekonomska situacija je odigrala veliku ulogu u životima stalno zaposlenih radnika i utjecala na njihov život na puno načina.

  • Više od petine zaposlenika poticalo je svojeg partnera/icu da se vrati na svoj posao, a četvrtina ih je rekla svojim partnerima da ne smanje broj radnih sati kako im ne bi opala primanja.
  • Otprilike 23% radnika odlučilo je ne imati djecu, a svaki peti odgađa dobivanje još jednog djeteta.
  • Ekonomska je situacija utjecala i na brakove. Novčani problemi potaknuli su svakog šestog radnika na rastavu; s druge strane, dobra novčana situacija odgodila je svaku šestu rastavu
  • Gotovo svaka peta stalno zaposlena osoba bila je prisiljena zamrznuti ili prekinuti visoko obrazovanje ili je rekla da im je smanjena mogućnost da plate djeci obrazovanje.

5. Zanimljiva otkrića u SAD-u

U zadnje vrijeme milenijalci u SAD-u sve češće postaju menadžeri u slično vrijeme kad postaju i roditelji tako da imaju veći opseg odgovornosti na poslu i kod kuće. Milenijalci se razlikuju od starijih generacija po tome što mnogi rade više sati nakon što dobiju dijete (26% njih). Također njihovi partneri/ce rade puno radno vrijeme češće nego što je to bio slučaj sa starijim generacijama.

Iako cijene fleksibilnost, otprilike svaki deseti radnik iskusio je “negativne posljedice zbog toga što su radili po fleksibilnom raspredu”, a ta brojka je još gora za milenijalce od kojih je to iskusila jedna šestina.

  • Milenijalci koji su roditelji puno češće uzimaju roditeljski dopust (48% njih) nego što je su ga uzimale starije generacije (generacija X 35%, baby boomeri 24%)
  • Milenijalci cijene fleksibilnost i roditeljski dopust, te kažu da bi tvrtku koja im to pruži preporučili drugima, u njoj bi bili motiviraniji za rad, manja je vjerojatnost da bi dali otkaz i bili bi spremni ponekad raditi i više sati.

Radnici u SAD-u spremni su žrtvovati mogućnost napredovanja i promijeniti posao kako bi bolje uskladili poslovni i privatni život. Njih 54% zbog toga bi odbili i promaknuće i povišicu. Zanimljiva je činjenica da je među njima više muškaraca, naročito milenijalaca.

  • Muškarci su spremniji napraviti žrtve kako bi uskladili posao i obitelj od žena. Vjerojatnije je da oni promjene posao ili karijeru, ili budu spremni na takvo što, nego žene. Voljniji su propustiti promaknuće da bi se preselili s obitelji gdje će im biti lakše uskladiti poslovni i obiteljski život ili pretrpjeti smanjenje plaće kako bi imali fleksibilno radno vrijeme.