Konferencija „Investirajte pametno – Investirajte u Hrvatskoj“ okupila je poduzetnike iz vodećih domaćih kompanija i osobe koje vode neke od najvećih podružnica globalnih tvrtki kako bi zajednički razmijenili iskustva o potencijalima investiranja u Hrvatskoj. Ovaj događaj održan je u sklopu projekta „Savjetodavne i ostale usluge za provedbu klaster inicijativa“ koji provodi Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom.
Uvodnu riječ održala je državna tajnica Nataša Mikuš Žigman i naglasila kako je poticanje klastera konkurentnosti mehanizam kroz koji se može povećati konkurentnost hrvatskog gospodarstva i investicija. S prvim izlaganjem nastavio je Robert Blažinović, načelnik sektora za industrijsku politiku Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja istaknuvši da je vrijednost strateškog projekta za podršku inicijativa klastera ukupno 67,5 milijuna kuna.
„Usko surađujemo s resornim Ministarstvom u provođenju programa bespovratnih sredstava za poduzetnike. Prošle godine, koja je za sve bila izrazito izazovna, potakli smo čak 18 milijardi kuna investicija, točnije 12 800 projekata hrvatskih poduzetnika“, rekao je u svom uvodnom predavanju Vjeran Vrbanec, predsjednik Uprave HAMAG-BICRO-a, i pozvao banke da malo hrabrije financiraju poduzetničke aktivnosti.
Uvodno predavanje također je održala i Tamara Perko, predsjednica Uprave HBOR-a, te naglasila: „Promijenili su se lanci vrijednosti i gospodarstvenici Europske unije se sve više oslanjaju na regiju, umjesto na daleke zemlje, što otvara nove prilike hrvatskim poduzetnicima. HBOR je investicije podržavao i tijekom prošle godine u jeku COVID-19 krize. U protekle tri godine od sedam tisuća projekata koje smo podržali, njih četiri tisuće su investicijski projekti ukupne vrijednosti 12,3 milijarde kuna“.
Panel rasprava „Investicije u digitalizaciju“
Na panelu „Investicije u digitalizaciju“ sudjelovali su Igor Grdić, član Uprave Vertiv Croatia, Denis Jašarević, predsjednik Uprave IN2, Damir Begović, ABB Hrvatska, Tomislav Balun, direktor IBM Hrvatska, Božidar Poldrugač, član Uprave Končara te Mirjana Samardžić Novoselec, članica Uprave Apsolona.
Sudionici panela razgovarali su o tome što je digitalizacija, u kojoj se fazi nalazi Hrvatska te može li proces digitalne transformacije riješiti boljke hrvatskog gospodarstva. Grdić je istaknuo da su se procesi u poslovanju promijenili te da digitalizacija pomaže efikasnijem radu i bržoj isporuci proizvoda. „Možemo vidjeti da su digitalizacija i uspješne unificirane platforme potpomogle povećanje produktivnosti poslovanja za čak 20 %, a samim time i rast naših poslovnih rezultata“. Dok su se svi panelisti složili oko toga da je u Hrvatskoj digitalizacija uzela svoj zamah, Balun je naglasio kako će kreiranje eko sustava (hubova) biti temelj razvoja novih vještina te da će potaknuti strane ulagače koji su u potrazi za znanjem. Smatra kako su investicije u digitalnu transformaciju nužne jer bez toga nema rasta, razvoja, pa ni konkurentnosti na tržištu. Poldrugač je zaključio da je ovo razdoblje jedinstvena prilika za kompanije, pa tako i za KONČAR kojem će modernizacija proizvodnog portfelja i proizvodnog pogona omogućiti nove prilike za napredak i ostvarivanje ciljeva. Uz pomoć digitalnih tehnologija, svojim kupcima i partnerima osiguravaju novu dodatnu vrijednost.
Intervju 1 na 1: Stjepan Orešković i Eliana Čandrlić Glibota
U intervjuu 1 na 1 moderatorica konferencije Eliana Čandrlić Glibota ugostila je Stjepana Oreškovića, redovitog profesora na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i većinskog vlasnika M+ Grupe koja trenutno zapošljava više od 8 000 ljudi.
„Kada razgovaramo o novim kriterijima uspješnosti, to su za mene investicije u ljude i tehnologije. Naša kompanija radi na 58 tržišta, a u prošloj godini ostvarili smo rast prihoda od 115 %, na ukupno 705 milijuna kuna. Kompanija se sastoji od tri divizije – one koje obavlja posao BPO-a, druge koja se bavi ljudskim resursima i treće u kojoj se radi na razvoju tehnologija kao što su umjetna inteligencija, strojno učenje i prediktivna analitika. Okretanje prema digitalizaciji poslovanja pokazalo se iznimno uspješnom odlukom i ta divizija kompanije je već ostvarila značajan rast u udjelu prihoda. Spajanjem te tri grupacije, dobili smo jedan novi model kojim smo digitalizirali svoje poslovanje te stvorili proizvod koji je siguran i kvalitetan za tržište Europe i SAD-a“. Također je naglasio da je u Hrvatskoj potrebno stvoriti kulturu u kojoj će država i ministarstva jednako osjećati konkurentnost kao i kompanije te tako postići zajedništvo.