Istraživanje provedeno za Udrugu hrvatskih autobusnih prijevoznika pokazalo je kako gotovo dvije trećine građana podržava unutarnji prijevoz na međunarodnim autobusnim linijama, takozvanu kabotažu. Istim istraživanjem utvrđeno je kako više od 70 posto građana podržava regulatorne izmjene koje bi dovele do nižih cijena autobusnih karata u sektoru autobusnog javnog prijevoza na međugradskim i međunarodnim linijama, a njih 65 posto podržava i regulatorne izmjene koje bi povećale učestalost autobusnih polazaka.
Istraživanje je provela specijalizirana agencija Peekator metodom online upitnika na uzroku od 800 ispitanika iz Republike Hrvatske.
Istraživanje je pokazalo kako korisnici autobusnog prijevoza smatraju da je potrebno iskoristiti već postojeće autobusne kapacitete koji prolaze njihovim gradom, a ne da ih isti zaobilaze jer su namijenjeni destinacijama u stranim državama. Kako bi se ispitao stav ispitanika o tom problemu, formulirano je jednostavno razumljivo pitanje koje je glasilo „Zamislite da autobus putuje na relaciji od Splita do Berlina u Njemačkoj. Treba li zabraniti da putnik putuje tim autobusom na relaciji Split-Zagreb, ako mu taj autobus po vremenu polaska najviše odgovara?“ Gotovo 63 posto ispitanika odgovorilo je kako to treba biti dozvoljeno, dok se samo njih 11 posto izričito protivi tome.
Kad je riječ o tome koja kategorija putnika bi imala najviše koristi od dostupnosti tzv. kabotaže na međunarodnim linijama, 55 posto ispitanika smatra kako bi to bili studenti i drugi mladi ljudi koji putuju radi školovanja. 45 posto smatra kako su to ispitanici koji putuju kako bi posjetili obitelj u drugim mjestima, a na treće su mjesto ispitanici svrstali one koji putuju radi liječenja – tako se izjasnilo njih 41 posto. (Na ovo pitanje bilo je moguće dati više različitih odgovora).
Ispitano je i što putnici misle o važnosti pojedinih usluga vezanih uz putovanje autobusom na međužupanijskim i međunarodnim linijama. Ispitanici prema važnosti na prvo mjesto stavljaju mogućnost kupovine autobusne karte online, na drugom mjestu je mogućnost pokazivanja karte vozaču na zaslonu mobitela, dok je besplatan internet u autobusu na trećem mjestu.
˝Ovim istraživanjem u suradnji s istraživačkom agencijom Peekator, dobili smo dobar uvid u ono što putnici zaista žele. Iz tog razloga smo se i okupili u ovoj našoj Udruzi UHAP kako bi svoje poslovanje prilagodili upravo putniku. Smatramo da se uz kvalitetnu uslugu kao i siguran i kvalitetan vozni park uz podršku države i njenih aktivnosti koje osiguravaju slobodno tržište i zdravu konkurenciju, možemo u potpunosti prilagoditi potrebama putnika.˝ – izjavio je Krešimir Čumbrek, predsjednik UHAP-a.