Svaki četvrti ispitanik u iduće tri godine očekuje rast prihoda preko 25 posto, pokazali su to rezultati istraživanja Poduzetnički barometar koje je provela revizorsko-konzultantska tvrtka EY. Istraživanje donosi uvid u ključne izazove, perspektive i planove hrvatskih poduzetnika, točnije dosadašnjih kandidata programa EY Poduzetnik godine koji je upravo krenuo u svoje šesto izdanje.
Da se radi o zaista značajnim poduzetnicima, potvrđuje popis onih koji su proteklih godina ponijeli titulu najuspješnijih u Hrvatskoj. Nagradu EY Poduzetnik godine prošle je godine osvojio trojac iz tvrtke Infobip, a godinu prije Mate Rimac. Prije njih navedenu titulu ponijeli su još Marko Pipunić, Đuro Horvat te Alan Sumina i Zoran Vučinić.
Uz brojne zanimljive informacije, istraživanje donosi pregled izazova za koje poduzetnici smatraju da će najviše utjecati na daljnji razvoj njihovih poslovanja. Pronalaženje i zadržavanje kvalitetnih zaposlenika percipirano je kao najveći izazov (85 posto), dok su na drugom mjestu visoki porezi i česte izmjene poreznih propisa (51 posto).
„Često u javnosti imamo priliku čuti različite informacije o tome što su ključni izazovi za naše poduzetnike i cjelokupno poduzetništvo, no rijetko kada imamo mogućnost te informacije čuti od njih samih. Ovim istraživanjem željeli smo dobiti stvarni uvid u to kako su počeli, s kojim se izazovima susreću te kako doživljavaju poslovno okruženje u Hrvatskoj“, ističe Berislav Horvat, Country Managing Partner u EY-u Hrvatska.
Na vrhu liste izazova s kojima se poduzetnici susreću u početnoj fazi poslovanja nalazi se izazov širenja na tržišta (55 posto), dok je na drugome mjestu izazov pronalaska i zapošljavanja kvalificirane radne snage, što je istaknulo njih 43 posto. Na trećem mjestu izazova nalazi se prikupljanje financijskih sredstava te uspostavljanje organizacijske strukture tvrtke. Zanimljivo je kako su otežavajuće i usporene administrativne procedure, koje nerijetko zadaju poduzetnicima glavobolje, tek na šestom mjestu liste izazova.
Više od 70 posto ispitanih poduzetnika provodilo neku vrstu inovacija u posljednje dvije godine, bilo vezano za proizvod i procese ili organizacijske i strateške inovacije. Što se tiče investicijskih planova, u iduće tri godine ispitanici planiraju investirati primarno u proizvodne kapacitete te prodaju i marketing. Kada govore o planiranju budućeg rasta i razvoja svojih tvrtki, rezultati istraživanja pokazuju da gotovo svi poduzetnici očekuju rast prihoda i broja zaposlenika u iduće tri godine. 25 posto ispitanika očekuje rast prihoda preko 25 posto, dok isti rast u broju zaposlenih očekuje 19 posto ispitanika.