Prodaja hrvatskih prehrambenih proizvoda na zahtjevnim zapadnoeuropskim tržištima u prva tri kvartala ove godine, unatoč pandemiji, povećana je za oko 40 posto u odnosu na prošlu godinu – priopćili su iz Adriatic group sa sjedištem u Beču, koja je najveći distributer prehrambenih proizvoda iz Hrvatske, Srbije te Bosne i Hercegovine na tržišta zapadnoeuropskih zemalja.
Nakon što je sredinom ove godine preuzela tvrtku Adriatic taste plus, koja ima uhodanu distributivnu mrežu u Irskoj, Adriatic je proširio svoju distributivnu mrežu i na brzorastuće irsko tržište, odnosno zemlju u kojoj, prema procjenama, živi više od 30 tisuća Hrvata. Zahvaljujući tom poslovnom potezu doći će do većeg plasmana hrvatskih proizvoda, ne samo na ovo, nego i na druga zapadna tržišta, smatraju u Adriaticu.
„U prva tri kvartala ove godine Adriatic group bilježi rast od 40 posto, pri čemu samo u Njemačkoj imamo nevjerojatnih 55 posto rasta prodaje. Zahvaljujući investiranju u internu organizaciju i tržišta, sve članice grupacije krajem ovog mjeseca očekuju ostvarenje godišnjih planova prodaje svih brandova. Narednih godina, pored rasta na tržištima na kojima smo prisutni planiramo osvajanje tržišta Francuske i Italije, koje još nisu masovnije upoznale naše proizvode i ponudu, putem vlastitih distributerskih firmi.“ – rekao je Amir Bekić, CEO zadužen za strateški korporativni razvoj Adriatic grupe.
Zahvaljujući nastojanjima Adriatica, irsko tržište su preplavili proizvodi Atlantic grupe, Podravke, Kraša, Gavrilovića, Francka te drugi hrvatski prehrambeni brandovi. Pored useljenika iz Hrvatske, te turista koji su kušali hrvatske proizvode tijekom ljetovanja pa ih rado potraže na policama svojih supermarketa, hrvatskim proizvodima su zadovoljni i izbirljivi Irci jer donose nove okuse i kvalitetu.
„Posvećeni smo suradnji s hrvatskim tvrtkama kako na irskom, tako i na ostalim EU tržištima. Posebno ističem uspješan primjer zajedničkog rasta prodaje sa Atlantic grupom od posto u ovoj godini. A samo s Argetom u Njemačkoj bilježimo povećanje prodaje od preko 2 milijuna eura u odnosu na prošlu godinu. Otvoreni smo za suradnju sa svim hrvatskim kompanijama kojima jamčimo ozbiljno prisustvo na prestižnim europskim tržištima.“ – kaže Anel Ćerimagić, CEO Adriatica zadužen za strategiju prodaje i razvoj tržišta.
Očito je kako je europsko tržište, pored iznimno bogate ponude svjetskih proizvoda, i dalje u potrazi za autohtonim i drukčijim, zbog čega su spremni kušati i novu ponudu koja dolazi iz Hrvatske te regije. Hrvatska je prepoznata u Europi kao lijepa zemlja s iznimno očuvanom prirodom. Sve je poznatija i njezina bogata gastronomija, a i tradicija prehrambene industrije koja je stvorila neke od najvećih regionalnih brendova. Na tom valu pozitivne percepcije zemlje podrijetla i hrvatski proizvodi imaju startnu prednost biti percipirani kao kvalitetni. Međutim, na iznimno konkurentom tržištu potrebno je i znanja, i energije, i rada kako bi se proizvodi s ovih prostora izborili za svoje mjesto na policama zapadnoeuropskih supermarketa, te izišli iz okvira malih dućana s egzotičnim etničkim proizvodima. Upravo na tome godinama radi bečki Adriatic te predstavlja dobru ulaznicu hrvatskim i regionalnim brendovima na zahtjevno tržište bogatog dijela Europe.