Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, najmlađe hrvatsko visoko učilište, usred je aktualne i iznimno uspješne turističke sezone koju svakodnevno obilježava nedostatak kvalitetnih kadrova najavilo kako pokreće dva nova studija upravo iz turizma. Nakon što je u nepune četiri godine izrastao u instituciju s gotovo 300 studenata i čvrsto nametnuo trend snažne suradnje s gospodarstvom na području komunikacija, Bernays je predstavio studije koje predstavljaju kao najinovativnije i potpuno usklađene s onim što turističkom sektoru zaista treba.
Upravo pokrenuti preddiplomski studij „Menadžment i marketing turističke destinacije“ te diplomski studij „Upravljanje doživljajem u turizmu“ proizvod su dugog i temeljitog praćenja potreba turističkog tržišta u Hrvatskoj. Studiji pružaju odgovor na gorući problem hrvatskog turizma – kronični nedostatak kvalitetno educiranih i kvalificiranih menadžerskih kadrova u turističkom sektoru u kojem se očekuje otvaranje čak 20.000 novih radnih mjesta u sljedeće tri godine. Koncept i sadržaj studija usklađen je i s preporukama Strategije za razvoj turizma do 2020. koja je upozorila na nedostatak studijskih programa upravo iz ovog područja.
Trendovi u turističkom sektoru
Kreiranje ovih studijskih programa trajala je gotovo dvije godine tijekom kojih je Bernaysov razvojni tim prikupljao iskustva s najrespektabilnijih europskih turističkih studija te istovremeno konzultirao vodeće domaće turističke kompanije i organizacije koje kontinuirano traže educirane mlade stručnjake. Tako su pokretanje ovih studija podržale vodeće hrvatske turističke kompanije poput Jadranka Grupe s Malog Lošinja, Adris grupa odnosno Maistra, Valamar, Toplice Sveti Martin na Muri, Importanne Resort, Croatia Airlines, Camping Split i čitav niz županijskih i turističkih zajednica lokalnih uprava.
Oba Bernaysova nova studija vezana su uz koncept „novih ekonomija“ te uz klasična znanja menadžmenta, marketinga i hospitalitya, uključuju i specifična znanja ekonomije doživljaja, iskustva, animacije i zabave, a poseban naglasak stavljaju na kreativnost, komunikaciju, brendiranje te novi koncept menadžmenta. Konačno, oba studijska programa inzistiraju na educiranje studenata da kvalitetno prate stalne promjene i nove trendove u turističkom sektoru, te budu u mogućnosti brzo i konkretno prilagoditi i kreirati novu ponudu koja će zadovoljiti suvremene turiste i njihove želje i potrebe koje su sve kompleksnije.
Dualno obrazovanje
„Nakon što smo našim studijskim programima dali snažan doprinos kvaliteti tržišta komunikacija, odlučili smo napraviti iskorak u studije turizma, područje gospodarstva kojem je u Hrvatskoj prijeko potreban vrhunski educiran kadar. Želimo biti dio rješenja za ključni problem hrvatskog turizma, nedostatak kvalitetnog kadra, što vjerujem da ovim najmlađim i sigurno aktualnim potrebama najprilagođenijim studijskim programima možemo postići. Idealan omjer klasičnog znanja, suvremenih trendova i ogromna količina prakse bez dileme će naše studente pripremiti za tržište te će već iduće akademske, godine, baš kao i njihovi kolege s našeg studija komunikacija, odrađivati prve angažmane i praktične zadatke kod naših partnera, vodećih hrvatskih turističkih tvrtki i organizacija“, rekao je dr. sc. Damir Jugo, dekan Bernaysa.
Kao i Bernaysovi studiji iz područja komunikacija, oba studija turizma imaju snažan pečat dualnog obrazovanja koji će studentima omogućiti da započnu svoje karijere u hotelskim kompanijama, turističkim destinacijama i agencijama, destinacijskim i event menadžment tvrtkama te strukovnim udrugama i različitim organizacijama još za vrijeme studija. Ovaj uspješan model, koji potvrđuje podatak da više od 20 posto Bernaysovih studenata angažmane dobije već za vrijeme studija, preslikat će se i na studije turizma za koje se očekuje da još povećaju ove pokazatelje.