Bosch i kineski proizvođač motora Weichai Power učinili su veliki korak naprijed u području tehnologije motora. Ova su dva partnera uspješno povećali učinkovitost dizelskog motora Weichai za teška gospodarska vozila na 50 posto i tako postavili novi standard u cijelom svijetu. Toplinska učinkovitost motora za kamione trenutačno u prosjeku iznosi oko 46 posto. „Povećanjem učinkovitosti za četiri posto zajednički smo došli do nove prekretnice. Iako je dizelski motor star gotovo 130 godina, njegov razvoj traje i dalje”, izjavio je dr. Volkmar Denner, predsjednik upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH. Uz common-rail sustav s tlakom ubrizgavanja od 2500 bara Bosch je također dao doprinos u obliku potpunog tehničkog znanja i iskustva u području sustava ubrizgavanja. Dizelski motor će u dogledno vrijeme i dalje biti omiljeni izbor, posebno u pogledu gospodarskih vozila i, prije svega, u slučajevima u kojima je potreban prijevoz teških tereta na dugim udaljenostima. Iz tog je razloga cilj društava Bosch i Weichai postepeno usavršavanje ove tehnologije, imajući na umu zaštitu klime i okoliša.

Boschev common-rail sustav osnova je dizelskog motora

Bosch i Weichai pokrenuli su projekt zajedničkog razvoja u rujnu 2018. „Bosch je pružio veliku podršku u proboju i nikad prije ostvarenom dostignuću u obliku 50-postotne učinkovitosti dizelskog motora za gospodarska vozila Weichai. S velikim zadovoljstvom nastavljamo svoje izrazito uspješno partnerstvo s društvom Bosch”, izjavio je Tan Xuguang, predsjednik grupacije Weichai. Bosch pruža svoj modularni common-rail sustav za dizelski motor sa šest cilindara i zapremninom od 12,9 litara. Zbog toga što se njime osigurava učinkovita opskrba gorivom i ubrizgavanje goriva, sustav je ključan element u osiguravanju sukladnosti s kineskom normom za emisije China VI. Boschev sustav može se upotrebljavati za razine tlaka od 1800 do 2500 bara i može se konfigurirati za motore veličine do osam cilindara. Visoke brzine protoka injektora omogućavaju optimizaciju strategije izgaranja i postizanje visoke učinkovitosti motora. Ovisno o zahtjevima kojima se podvrgava sustav može izdržati do 1,6 milijuna kilometara. Common-rail sustav također je namijenjen za rad s elektrificiranim pogonskim sklopom.

Čišći, sigurni i inteligentniji kamioni

Partnerstvo između društava Bosch i Weichai, najvećeg kineskog proizvođača motora za gospodarska vozila, traje već godinama. Njihovo je strateško savezništvo započelo 2003. godine. U sljedećih su 17 godina oba društva udružili svoje prednosti i stručnosti u sklopu većeg broja pothvata, od kojih je jedan pružanje snažnih, energetski učinkovitih i ekoloških dizelskih motora na kineskom tržištu. Osim toga, Bosch i Weichai surađuju u nekoliko drugih područja, uključujući u području prenosivih gorivnih članaka i sustava za pomoć vozaču. Ujedinjeni su zajedničkim ciljem: stvaranje čišćih, sigurnijih i inteligentnijih gospodarskih vozila. Blisko partnerstvo društava Bosch i Weichai također obuhvaća područja van tehnologije vozila – na primjer, Industriju 4.0 te povezivost i digitalizaciju tvornica.

Bosch je predvodnik u području elektromobilnosti i učinkovitih motora s unutarnjim izgaranjem

Bosch u pogledu prijevoza nastoji osigurati što veću štednju resursa te na nekoliko načina nastoji ispuniti viziju CO2 neutralne mobilnosti i mobilnosti praktički bez emisija. U svom pristupu tehnologiji pogonskih sklopova budućnosti ovaj dobavljač tehnologije i usluga otvorenog je uma. Bosch s jedne strane sa svojim vozilima na baterijsko napajanje i napajanje gorivnim člancima nastoji postati predvodnik na tržištu u području elektromobilnosti. Električna vozila klimatski su neutralna ako se napajanje i vodik dobivaju iz obnovljivih izvora energije. S druge strane Bosch razvija tehnologiju za učinkovite motore s unutarnjim izgaranjem kako bi se borio protiv globalnog zatopljenja i kako bi se zaštitio okoliš što je više moguće. Ako ih pogone obnovljiva sintetička goriva, benzinski i dizelski motori također mogu klimatski neutralni na cesti. Bosch očekuje da će oko jedna trećina svih novoregistriranih vozila u cijelom svijetu biti u potpunosti na električni pogon do 2030. godine. Dvije trećine njih i dalje će pogoniti motori s unutarnjim izgaranjem, od čega će mnoga vozila biti hibridna.